beeldende kunst

Voor iedereen in Limburg die professioneel of als amateur bezig is met beeldende kunst treedt het Huis voor de Kunsten Limburg op als adviseur en bemiddelaar. Daarnaast ondersteunen wij initiatieven en organisaties die bijdragen aan het zichtbaar maken van de beeldende kunstproductie in en uit de provincie Limburg, bijvoorbeeld kunst- en atelierroutes, publicaties en groepsexposities. Ook zetten wij onze website in om te informeren over beeldende kunst in Limburg.

Naast deze taakstelling ondersteunen wij de bij ons aangesloten organisaties binnen de discipline beeldende kunst. 
Mieke Smits - IRFAK (kunstproject voor Glocal Affairs)
 
beeldende kunst agenda
  • 07 juni 2016 19:00 - 21:00 Kennissessie rondom verdwijnen VAR
    Per 1 mei 2016 is de Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) verdwenen. Let op: dit heeft gevolgen wanneer je zelfstandige…
    Per 1 mei 2016 is de Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) verdwenen. Let op: dit heeft gevolgen wanneer je zelfstandige professionals inhuurt en/of wanneer jij je als ZZP'er aanbiedt. 
     
    SLIMhuis organiseert samen met keypartner accon■avm een kennissessie over dit onderwerp. Ben je zelf opdrachtgever, consultant, schilder, interim manager, kunstenaar, uitvoerend muzikant of op een ander gebied zelfstandig professional? Het is SLIM als je er bij bent!
     
    Zorg dat je de belangrijke zaken die te maken hebben met deze wijziging, op orde hebt en voorkom grote risico’s. Voor jou als opdrachtgever en/of zelfstandige professional is het van groot belang de zaken goed te regelen. Je wilt ten slotte niet aansprakelijk worden gesteld voor met name belastingschulden van een ander…
     
    In een kennissessie op dinsdag 7 juni in het SLIMhuis te Sittard worden zowel de fiscale als de juridische aspecten belicht. De opvolger van de VAR, de Wet Beoordeling Arbeidsrelaties komt uitgebreid aan de orde.
     
    De ontvangst is vanaf 19.00 uur en het inhoudelijke programma begint om 19.30 uur. De bijeenkomst bestaat uit een presentatie, die naar verwachting ongeveer 1,5 uur in beslag zal nemen. Er is uiteraard gelegenheid tot het stellen van vragen of het maken van een individuele afspraak.
     
    Aanmelden voor de VAR bijeenkomst
    Aanmelden doe je, uiterlijk voor 31 mei, via een mail aan info@slimondernemen.eu.
    Wacht niet te lang want het aantal plaatsen is beperkt… wie het eerst komt, het eerst maalt!
  • 18 juni 2016 - 03 juli 2016 Uitwisselingsexpositie 'oh G(O)OD'
    In de weekenden van 18 juni t/m 3 juli wordt de internationale uitwisselingsexpositie 'oh G(O)OD' gehouden in…
    In de weekenden van 18 juni t/m 3 juli wordt de internationale uitwisselingsexpositie 'oh G(O)OD' gehouden in de St. Magdalena kapel in Horn.

    De initiatiefnemers zijn Jolanda Jakobs en Raquel Rodrigo Iglesias. Twee beeldend kunstenaars die werken in het voormalig klooster, waar de St. Magdalena kapel onderdeel van is.  Zij nodigen de kunstenaars van Artikel 5 Produzentengalerie uit Aken uit: Dorothea Flatau, Anett Hoffmann, Petra Ostré, Peter J.M. Schneider, Ela Schwartz en uit de VS, Leona Gonsalves, gastkunstenaar en voormalig medeoprichtster. Deze kunstenaars hebben de vrijheid van expressie, kunsten en wetenschappen hoog in het vaandel staan. Vandaar de keuze voor de naam Artikel 5 Produzentengalerie waarmee verwezen wordt naar de Duitse grondwet waarin deze vrijheden zijn verankerd. De expositie laat een grote verscheidenheid zien in uitingsvormen en materialen. Diverse disciplines zijn vertegenwoordigd zoals installaties, fotografie, objecten, tekeningen en video.
     
    De vernissage van de expositie 'oh G(o)od' vindt plaats in de St. Magdalena kapel, Bergerweg 25 te Horn op 17 juni om 19.30 uur. De expositie is te bezichtigen van 18 t/m 3 juli.

    Openingstijden: zaterdag en zondag van 13.00 tot 18.00 uur
    Entree: gratis
  • 30 juni 2016 - 03 juli 2016samenwerkings activiteit Save the Date voor FASHIONCLASH Festival 2016
    De 8e editie van het internationale en interdisciplinaire FASHIONCLASH Festival vindt plaats van 30 juni t/m 3…
    De 8e editie van het internationale en interdisciplinaire FASHIONCLASH Festival vindt plaats van 30 juni t/m 3 juli 2016. Het 4-daagse programma bestaat uit modeshows, exposities, performances, designer market, fashion
    talks, Awards, MAFAD afstudeer show + expositie en geeft aan meer dan 150 ontwerpers en kunstenaars podium.
     
    Het festival bestaat uit een HERITAGE thema gebonden programma zoals de Heritage expositie, dat als rode draad het festival inhoudelijk verbindt. Daarnaast zijn er aantal programma onderdelen vrij van thema zoals de modeshows en de market. In het kader van het thema zijn er door FC speciale projecten geïnitieerd zoals Let's (ad)dress the People!, een project van FASHIONCLASH en Tout Maastricht waarin mode- en textielkunst, volkscultuur, ambacht, handwerk, immateriële en materiële erfgoed samenkomen. Let's (ad)dress the People! is een sociaal 'design' project rond traditionele handwerktechnieken en participatie van met name senioren. Het festival functioneert in eerste instantie als een platform voor een nieuwe generatie ontwerpers en kunstenaars en brengt een breed publiek in aanraking met de kunst en het ambacht van mode gerelateerde vakgebied. FCF toont de tijdsgeest van wat er speelt binnen de wereld van de nieuwe generatie ontwerpers in een internationale context. Met zijn interdisciplinaire samenwerkingsprojecten, multidisciplinaire exposities en shows, verdiepingsprojecten en publieksprogramma's heeft FASHIONCLASH platform een unieke positie in het internationale 'mode' scene.
     
    FASHIONCLASH Festival is voor iedereen toegankelijk!
    Toegang voor expositie, market en het merendeel van het programma is gratis. Voor het modeshow programma is er kaartverkoop. Kaarten zijn verkrijgbaar in de voorverkoop via www.fashionclash.nl en op de locatie tijdens het festival.
     
    HERITAGE thema
    FASHIONCLASH Festival is een ode aan de schoonheid van culturele diversiteit! Mode weet zichzelf steeds opnieuw te vernieuwen, door ieder seizoen een nieuwe sfeer te creëren en het verleden als een oneindige inspiratiebron te gebruiken, om vervolgens dat verleden als de toekomst te verkopen en te presenteren. Mode als discipline is in staat om te reageren op de tijdsgeest maar ook om te speculeren over de toekomst. Welke rol speelt erfgoed in de mode in deze voortdurend en snel veranderende wereld? Hoe gaat de ontwerper om met de complexe relatie tussen zijn persoonlijk erfgoed enerzijds en grotere, actuele maatschappelijke vraagstukken anderzijds die aan het thema erfgoed raken, zoals de huidige migratie crisis?
     
    Over FASHIONCLASH
    FASHIONCLASH is een internationaal en interdisciplinair productie en presentatie platform met focus op een nieuwe generatie ontwerpers en (podium)kunstenaars. Het doel van Stichting FASHIONCLASH is om talent om talent, verschillende disciplines, culturen en een breed publiek te verbinden via mode. FC voorziet in een platform door het ontwikkelen en organiseren van projecten waar ontwerpers en kunstenaars van diverse disciplines hun werk kunnen presenteren. FC brengt met zijn activiteiten een breed publiek in aanraking met de kunst van mode. Tevens plaatst FC mode in een maatschappelijke context en verbindt het mode met andere disciplines aan de hand van crossoverprojecten. Sinds 2009 heeft FASHIONCLASH vele succesvolle projecten gerealiseerd en aan meer dan 900 ontwerpers podium geboden in Nederland maar ook in Brazilië, Zuid-Afrika, China, Polen, Tsjechië,
    België, Duitsland, Portugal, Servië en Italië. Drijvende kracht en artistieke leiding van FASHIONCLASH zijn Branko Popovic, Laurens Hamacher en Nawie Kuiper.

    Lees meer
beeldende kunst nieuws
  • 26 mei 2016 Provincie Limburg en Huis voor de Kunsten Limburg tekenen uitvoeringsovereenkomst m.b.t. transitietraject Huis voor de Kunsten Limburg
    Tijdens de vergadering van de Gebruikersraad van het Huis voor de Kunsten Limburg op dinsdag 24 mei jl. ondertekenden…
    Tijdens de vergadering van de Gebruikersraad van het Huis voor de Kunsten Limburg op dinsdag 24 mei jl. ondertekenden Ger Koopmans (Gedeputeerde Cultuur van de Provincie Limburg) en Pé Diederen (directeur van het Huis voor de Kunsten Limburg) de uitvoeringsovereenkomst met betrekking tot het transitietraject van het Huis voor de Kunsten Limburg. Beide partijen kwamen in januari 2015 overeen om gezamenlijk en in goed samenspel d.m.v. een transitietraject vorm te geven aan het effectiever en efficiënter uitvoeren van de steunfunctie van het Huis. Met het ondertekenen van de uitvoeringsovereenkomst wordt een volgende stap gezet in de implementatie van de transitie. Zo zal het Huis met enthousiasme aan de slag gaan met het vernieuwend consulentschap en het toekomstproof maken van de organisatie.
     
  • 17 mei 2016 'Heel Weert Wenst' stimuleert sociale cohesie in Weert d.m.v. kunst en cultuur
    'Heel Weert Wenst' is een initiatief van Huis voor de Kunsten Limburg, Wonen Limburg, Punt Welzijn, RICK en Rabobank…
    'Heel Weert Wenst' is een initiatief van Huis voor de Kunsten Limburg, Wonen Limburg, Punt Welzijn, RICK en Rabobank Weerterland en Cranendonck. Deze organisaties willen de bewoners van diverse wijken in Weert door middel van kunst en cultuur ondersteunen bij het verbeteren van hun buurt en een basis leggen voor nieuwe sociale netwerken.

    De initiatiefnemers van 'Heel Weert Wenst' zijn van mening dat kunst en cultuur de sociale cohesie in een wijk, dorp of stad kunnen versterken. Bewoners van diverse wijken in de Gemeente Weert worden uitgedaagd om na te denken over de situatie in hun eigen wijk. Het project probeert de wensen van bewoners met betrekking tot de wijk boven tafel te krijgen. 

    De wensen van bewoners worden opgehaald met de zogenaamde 'Wensfabriek', een wonderlijke machine die al borrelend en stomend door de wijken van Weert rijdt en jong en oud aanzet om op een andere manier over hun eigen wijk na te denken. Een artistiek team gaat in de wijk het gesprek aan met bewoners en inspireert hen om op een ludieke, originele wijze om hun beste idee in te deponeren in de Wensfabriek. De wens die door de meerderheid van de bewoners wordt gedragen, wordt (onder begeleiding van en met hulp en adviezen van de initiatiefnemers van Heel Weert Wenst) uitgevoerd door de buurtbewoners zelf. Zij zijn zelf de initiatiefnemers en gezamenlijk verantwoordelijk voor de daadwerkelijke realisering van de wensen. 

    'Heel Weert Wenst' gaat van start met een pilot in de wijk Fatima in Weert. De Wensfabriek bezoekt op woensdag 18 mei a.s. het schoolplein van Basisschool de Kameleon, dinsdag 31 mei het Buurthuis en zondag 5 juni de braderie in Fatima. Bewoners worden op bovenstaande momenten aangespoord om hun wens voor de buurt kenbaar te maken. 

    Kijk voor meer informatie op www.hklimburg.nl/heelweertwenst of 'like' de Facebookpagina van het project.  
  • 02 mei 2016 Masterclass The Drive of Walking
    Na de succesvolle masterclass The Drive of Drawing organiseert de Hubert van Eyck Academie nu The Drive of Walking onder…

    Na de succesvolle masterclass The Drive of Drawing organiseert de Hubert van Eyck Academie nu The Drive of Walking onder leiding van master Yeb Wiersma met gast-master David Helbich. Deze masterclass beproeft het wandelen als een wezenlijk onderdeel van de kunstenaarspraktijk en als een specifiek middel voor onderzoek, waarneming en ervaring.

    Kunstenaars, curatoren, schrijvers, ontwerpers, antropologen, dichters, landschaps/architecten, filosofen voor wie het wandelen de actieradius van hun werk is of die willen onderzoeken wat het wandelen voor hun werk kan betekenen, kunnen zich nu aanmelden (deadline 1 juli).

    John Berger schrijft: ‘Stories walk, like animals and men. And their steps are not only between narrated events but between each sentence, sometimes each word. Every step is a stride over something not said.’ De masterclass The Drive of Walking wil elke stap tot spreken en het ongeziene in kaart brengen.

    De masterclass zal het wandelen als onderdeel van de kunstpraktijk uitdiepen in praktische, artistieke en theoretische zin. Het heuvellandschap van Zuid-Limburg en de stedelijke ruimte van Maastricht, als deel van de grensoverschrijdende groenmetropool, zijn de natuurlijke omgeving voor fysieke en mentale wandelingen. De vraag hoe er gewandeld wordt, welke condities of protocollen de wandelingen bepalen, hoe zij vastgelegd worden, welke vragen de deelnemers van de masterclass moeten beantwoorden en welke aan het publiek overgelaten worden – dat alles is mede de inzet van The Drive of Walking.

    De masterclass biedt de deelnemers ruimte voor individuele en gezamenlijke wandelingen. De individuele wandeling is de uitwerking van het eigen wandelprojectvoorstel in de context van de gezamenlijke exploraties waarin filosofische, culturele, fenomenologische, botanische, natuur-historische, ruimtelijke vragen en ervaringen aan de orde komen. De master zal het wandelen in al die betekenissen in beweging zetten en met de deelnemers in al zijn mogelijkheden onderzoeken.

    Het maximum aantal deelnemers voor deze masterclass bedraagt 15 personen. Alle informatie over de masterclass en de aanmeldingsprocedure is hier te vinden. 

  • 22 april 2016 Eddy Thonon nieuwe consulent Beeldende Kunst
    Vanaf 1 april 2016 is Eddy Thonon de nieuwe consulent Beeldende Kunst van het Huis voor de Kunsten Limburg. Hij…
    Vanaf 1 april 2016 is Eddy Thonon de nieuwe consulent Beeldende Kunst van het Huis voor de Kunsten Limburg. Hij gaat zorgen voor de informatieverstrekking en advisering met betrekking tot de beeldende (amateur)kunstsector in Limburg. Eddy volgt hiermee Fransz Rombouts op, die in 2014 aftrad als consulent.

    Eddy Thonon (Weert, 1992) studeerde Docent Beeldende kunst en Vormgeving bij Hogeschool Zuyd te Maastricht en rondt binnenkort de Master Kunst- en Cultuureducatie bij Fontys Hogescholen te Tilburg af. Naar aanleiding van zijn meesterproef heeft hij voor het Huis voor de Kunsten Limburg een onderzoek uitgevoerd naar de stand van de beeldende kunst in Limburg en de in het veld levende behoeften en denkbeelden. Als consulent Beeldende Kunst gaat hij zich vooral bezighouden met de talentontwikkeling en professionalisering van jonge en startende beeldend kunstenaars in de provincie, alsmede met het zichtbaar maken en ondersteunen van de beeldende kunstsector in Limburg.

    Zie www.hklimburg.nl/beeldendekunst voor meer informatie. Eddy is bereikbaar via ethonon@hklimburg.nl en T 0475-399289. 
  • 19 april 2016 Doe mee met de ikTOON campagne!
    De hele maand juni staat in het teken kunst van iedereen. Van 28 mei tot en met 30 juni 2016 kun je op meer dan…
    De hele maand juni staat in het teken kunst van iedereen. Van 28 mei tot en met 30 juni 2016 kun je op meer dan duizend locaties in meer dan 150 gemeenten kunst van dichtbij beleven. Tijdens het grootste culturele evenement van ons land tonen Nederlanders die creatief actief zijn in hun vrije tijd, hun werk. Van rapdichten, zingen in koren en vloggen tot stand-up comedy en beeldhouwen.

    Wil je ook jouw meedoen aan de iktoon-campagne? Schrijf je dan nu alvast in. Alles kan en mag. Van uitvoering, workshop en lezing tot en met tentoonstelling op elke denkbare locatie. Na registratie kun je direct gebruik maken van de toonkit. In de toonkit vind je tips voor het organiseren van activiteiten en campagnemateriaal die je kunt inzetten bij de promotie van jouw activiteit(en) en laten zien dat je onderdeel bent van iktoon. Zo laten we met elkaar zien hoe divers en kleurrijk kunst in Nederland is.

    Doe mee en toon je kunst tijdens de iktoon-maand!

    Als deelnemer organiseer je een of meerdere eigen activiteiten en kun je deelnemen aan regionale en/of landelijke activiteiten. Als coördinator organiseer en/of verbind je meerdere activiteiten binnen een gemeente, regio of provincie; ben je contactpersoon voor deelnemers in jouw regio; ontvang je berichten wanneer nieuwe deelnemers zich aanmelden via ‘ik toon’ en geeft hen zo mogelijk een plek in jouw programmering.

    Na aanmelding kun je direct gebruik maken van onze toonkit met promotiematerialen. Deze kun je inzetten in je eigen publiciteit en laten zien dat je onderdeel bent van iktoon.

    Voor vragen mail dan naar info@iktoon.nl of ga naar www.iktoon.nl.  

    Over iktoon:
    Op initiatief van het LKCA (Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst) en Stichting WAK Nederland (Week van de Amateurkunst) bundelen veertien partners in de kunst- en cultuursector de krachten onder de noemer iktoon. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door Fonds Cultuurparticipatie en VSBfonds
    lees meer…
  • 14 april 2016 Huis voor de Kunsten Limburg ondertekent 'Sociaal Verbond Limburg'
    Woensdagmiddag 13 april 2016 is in Maastricht het convenant Sociaal Verbond Limburg ondertekend. Hiermee wil een…
    Woensdagmiddag 13 april 2016 is in Maastricht het convenant Sociaal Verbond Limburg ondertekend. Hiermee wil een groot aantal Limburgse organisaties kansen creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en daarmee bijdragen aan de doelstelling om de arbeidsparticipatie van deze doelgroep te vergroten. Ook Huis voor de Sport Limburg ondertekende het convenant.

    Diverse Limburgse organisaties willen vanuit hun rollen als werkgever, opdrachtgever, samenwerkingspartner of ambassadeur een bijdrage leveren op het gebied van arbeidsparticipatie en gaan via het Sociaal Verbond Limburg 2016-2019 de samenwerking opzoeken, informatie delen en kennis uitwisselen. Ondertekenaars naast Huis voor de Kunsten Limburg, zijn: Huis voor de Sport Limburg, Natuur en Milieu Federatie Limburg, Bonnefantenmuseum, Connect Limburg, Huis voor de Zorg, Limburgs Museum, Museumplein Limburg, Cubiss Limburg, Limburgs Landschap, Monumentenwacht Limburg, Stichting IKL, Topsport Limburg en de Provincie Limburg.
  • 11 april 2016 Het culturele festivalseizoen gaat weer van start in Limburg!
    Benieuwd naar (een deel van) het culturele festivalaanbod van 2016? Het Limburgs Festivalplatform bundelt 12 provinciale…
    Benieuwd naar (een deel van) het culturele festivalaanbod van 2016? Het Limburgs Festivalplatform bundelt 12 provinciale cultuurfestivals op één website en presenteert in een gezamenlijke marketingcampagne een zeer divers festivalaanbod aan een groot publiek. Samen staan de cultuurfestivals ook dit jaar weer - van april t/m november - garant voor een gevarieerd en onderhoudend aanbod met onder andere klassieke muziek, dans, theater, poëzie, popmuziek en mode. Ga naar www.festivalslimburg.nl voor de festivaldata en meer informatie en laat je inspireren voor een veelzijdig festivalseizoen!

    Poëziefestival Landgraaf trapt op 17 april a.s., als eerste van de festivals die zijn aangesloten bij het Limburgs Festivalplatform, het Limburgse festivalseizoen af. Muziekliefhebbers kunnen dit jaar weer hun hart ophalen o.a. tijdens de 2e WMC Blazersbiënnale in Kerkrade, internationaal kamermuziekfestival en concours Orlando en het internationaal vocaal klassiek muziekfestival Vocallis. Dansliefhebbers kunnen terecht bij Festival de Nederlandse Dansdagen in Maastricht en het Worldfestival Parade Brunssum. Festivalliefhebbers die willen genieten van een gevarieerd cultuuraanbod kunnen festivals als het Zomerparkfeest Venlo, Cultura Nova Zomerfestival Heerlen, Musica Sacra Maastricht en de Kunstdagen Wittem bezoeken. Voor bijzonder theater op bijzondere locaties, verspreid door Midden-Limburg, is iedereen van harte welkom tijdens het LMBG FSTVL. Fashionlovers kunnen tenslotte hun hart ophalen tijdens FASHIONCLASH Festival.

    Ga voor meer informatie over het Limburgs Festivalplatform en de aangesloten festivals naar www.festivalslimburg.nl. Je krijgt hier een impressie van de diverse festivals en kunt direct doorklikken naar de social media en websites van de festivals zelf. ‘Up to date’ blijven van het meest recente cultuurfestivalaanbod? ‘Like’ dan de Facebookpagina: www.facebook.com/cultuurfestivalsinlimburg.
     
    Over het Limburgs Festivalplatform
    Het Limburgs Festivalplatform is op initiatief van de Provincie Limburg in 2006 opgericht voor cultuurfestivals die worden gesubsidieerd door de Provincie. Hierin werken momenteel twaalf festivals samen. Behalve een gezamenlijke mediacampagne, gecoördineerd door het Huis voor de Kunsten Limburg, vindt er binnen het Limburgs Festivalplatform overleg plaats over bijvoorbeeld het afstemmen van de programmering en de vraag hoe men elkaar organisatorisch kan versterken. 
meer nieuws…
nieuwsbrief
Wilt u op de hoogte blijven van nieuws en activiteiten binnen de discipline Beeldende Kunst? Meld u dan op deze pagina aan voor de digitale nieuwsbrief.
prikbord
Op het prikbord van de discipline beeldende kunst worden oproepen geplaatst die relevant zijn voor Limburgse beeldend kunstenaars, zoals wedstrijden en opdrachten voor kunstwerken in de openbare ruimte. Ook andere projecten waarvoor kunstenaars worden gezocht, kunnen worden geplaatst. Mail uw prikbordbericht naar ethonon@hklimburg.nl.
10-05-2016 15:52,

Kunst op zijn breedst zoekt kunst-talenten

Op zondag 25 september 2016 vindt voor de 3de keer 'Kunst op zijn Breedst' plaats. Deze kunstfietstocht…
Op zondag 25 september 2016 vindt voor de 3de keer 'Kunst op zijn Breedst' plaats. Deze kunstfietstocht gaat door “het Smalste Stukje Nederland” (Susteren e.o.) en zal ong. 30 km. zijn. De fietstocht komt langs verschillende locaties, waar een grote diversiteit aan kunstvormen tentoongesteld wordt. 

De organisatie is op zoek naar kunstenaars die hier aan mee willen doen. Hoe diverser de kunstvormen zijn, hoe beter. Denk aan houtbewerking, metaalbewerking, keramiek, graffiti, maar ook theater of muziek. Informeer naar de mogelijkheden en voorwaarden en meld u voor 16 mei aan bij Babke Willems via kunstopzijnbreedst@gmail.com of T 06-46426448.

Zie www.kunstopzijnbreedst.nl voor een impressie van 2015. 
10-05-2016 11:57, Stadslab Roermond

Ideeënprijsvraag 'Roermond aan de stijgers'

Stadslab Roermond schrijft in samenwerking met het Cuypershuis ook dit jaar weer een bijzondere prijsvraag… Stadslab Roermond schrijft in samenwerking met het Cuypershuis ook dit jaar weer een bijzondere prijsvraag uit en ook deze keer zijn ze op zoek naar bijzondere ideeën.

Roermond is met haar unieke ligging aan zowel de Roer als de Maas een gezegende stad. Echter, ondanks haar innige relatie met de Roer, is de verstandhouding tussen de stad en de Maas langzamerhand wat verwaterd geraakt.

“Roermond aan de Steigers” is daarom een open oproep aan iedereen om ideeën aan te dragen die van Roermond de ultieme duurzame waterstad zullen maken.

Meer informatie over de prijsvraag vindt u op de website van het Stadslab Roermond.

Lees meer…
22-04-2016 13:15,

Opera Zuid zoekt snelportretteerders

In het voorjaar 2016 brengt Opera Zuid de Italiaanse operaklassieker La Bohème. Deze opera vertelt…

In het voorjaar 2016 brengt Opera Zuid de Italiaanse operaklassieker La Bohème. Deze opera vertelt het verhaal van arme Parijse artistiekelingen die zich verliezen in de kunst en de liefde.

Bij verschillende voorstellingen van La Bohème zullen studenten van de kunstacademie in de foyer klaar staan om een portret voor een zacht prijsje te maken. 

Opera Zuid is nog opzoek naar snelportretteerders. Studeer je nog aan een kunstacademie en zou je het leuk vinden om onze bezoekers bij de voorstellingen van La Bohème te komen portretteren? Neem dan contact op met Elsbeth Willems



Lees meer…
meer prikbordberichten…
COOKIES
Deze website maakt gebruik van cookies, in verband met de werking van social media en Google Analytics.
Zo kunnen wij de site steeds verder verbeteren. Er worden geen persoonlijke gegevens opgeslagen.

Wilt u cookies toestaan?